魂花葬月冷

Enjoy life, memory, love.

ECHO (歌ってみた) 翻译

作/编曲/词:Crusher-P

:-)

the clock stopped ticking forever ago 时钟停转在开始之前

how long have I been up?I don't know :-( 鬼知道我的理智在线了多长时间

I can't get a grip,but I can't let go  剪不断理还乱的尴尬局面

there wasn't anything to hold on to,tho 我还无所依傍孤立无援

WHY CAN'T I SEE 我为何触不可及

WHY CAN'T I SEE ??? 只能靠想象拼凑起

all the colors that you see ?? 你眼里色彩的痕迹

PLEASE CAN I BE 我是否也可以

PLEASE CAN I BE 抓住什么契机

colorful and ... free? 变得自由和绚丽?

what the hell's going on?! 这是个什么情况

can someone tell me please-- 行行好谁来解释明白

why I'm  switching faster 为何我切换得

than the channels on TV 比电视频道都要快

I'm  black then I'm  white 切换的选项却困在黑和白

No!!! something isn't right!! 不对 好像有哪里不对劲

my enemy's invisible, 看不见的敌人

I don't know how to fight 该用什么技能打败

the trembling fear 令人颤栗的恐惧

is more than I can take 让我窒息到崩坏

when I'm  up against 当我开始直面

the echo in the mirror 镜中回声的对白

ECHO


something  有什么

something isn't right   跑到了日常轨道之外

I don't know how to fight 我如何招架得来

I've been so ignored   我被无视到了什么地带

it's time to let go 该抛诸脑后了

burn it down to the ground 没什么是一把火解决不了的

and to break all the silence 打破沉默的阻隔

see what I become now 见证我的转折

when I 当我

cut the tail from the past 割下过去的尾巴

look around the world and that's what I've got 环顾世界空无其他

broken screen flashing around 只有炸裂的屏幕闪着雪花

It's not the end of the game 进度条不打算放假

It's not  没有中途弃坑的说法

but now I got caught in a riddle  现在有一个谜题为我设卡

once you looking inside never know how to look back 一旦深陷就再难自拔

then I heard the echo laugh 回声的笑让我全身发麻

so I burn it all down to the ground 所以我毫不犹豫地举起火把

make it all dead before I hear a sound 灰飞烟灭连声音都来不及传达

everything is quite I look into the mirror 一片死寂之下我看到了镜中的它

and see the beast that’s what I've become 面目狰狞好似长出了獠牙 它就是我啊

It's not the way I've wanted 我何时选择了追随魔鬼的步伐

but I standing in a mess that I made 但我的双脚确实在亲手调教的废墟上摩擦

then I cried 麻麻呀

the echo in the mirror still laughing at me 哈哈哈哈 回声并不打算放我一马

I could never get peace of my mind in my life 我的内心这辈子都得忍受煎炒烹炸


I'm  gonna burn my house down into an ugly black 让这破房子被烈火摧毁

I'm  gonna run away now and never look back   我就能一走了之 头也不回

I'm  gonna burn my house down and never look back  背对着熊熊大火后的废墟头也不回

hehe never look back   呵呵 说了不回

AND NEVER LOOK BACK  打死不回

wuwuwu~

:-)


重复内容已省略。该翻译首次发表在 ECHO (歌ってみた) - Reol/茶理理

评论
热度 ( 3 )

© 魂花葬月冷 | Powered by LOFTER